S pravidly cestování do zahraničí v době pandemie českým občanům radí pracovníci konzulárního call centra Ministerstva zahraničních věcí. Operátoři jsou veřejnosti k dispozici každý všední den od 8 do 16 hodin. Nově budou na lince dostupné základní informace o cestování do okolních států i mimo pracovní dobu. Helplinka má také nové číslo +420 222 264 222. „Jedná se o klasický systém call centra, který je využíván v komerční sféře. V případě přetížení a nárůstu čekací doby na odbavení hovorů, systém informuje supervizora, který může flexibilně zapojit další operátory,“ přiblížil fungování linky náměstek Sekce právní a konzulární Martin Smolek.
Kromě call centra lze veškerá podrobná aktuální pravidla cestování do i z České republiky získat také na webu MZV a jednotlivých zastupitelských úřadů. Stále funguje pravidelně aktualizovaná Mapa cestovatele i rozcestník, kde občané kdykoliv a pohodlně najdou základní informace, popř. odkazy na řešení nejčastějších situací. Individuální pomoc pak poskytuje především konzulární call centrum, popř. elektronicky či telefonicky také ústředí MZV či zastupitelské úřady.