Češi se naučili běžně používat bankovní identitu k přihlašování k řadě služeb. „Bankovní identita je v současné době naprostým standardem, který Češi využívají denně pro komunikaci se soukromou sférou i veřejné správou. Bankovní identita nejen zjednodušuje a zrychluje celý proces, ale hlavně odstraňuje bariéry a usnadňuje život lidem v mnoha oblastech, zdravotnictví nevyjímaje,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Příkladem je aplikace největší zdravotní pojišťovny na českém trhu VZP. Bankovní identitu u ní využívá k přihlašování na 300 tisíc klientů. Tuto možnost přihlašování spustila pojišťovna před rokem.
Lze tak například požádat o příspěvek z fondu prevence, zkontrolovat přehled zdravotní péče vykázané lékaři, nahlásit nové kontaktní údaje nebo požádat o novou kartičku pojištěnce.
„Zhruba třetina všech registrací do portálu Moje VZP se v průběhu uplynulého roku uskutečnila právě prostřednictvím Bank iD. I z toho jasně vyplývá, že klienti bankovní identitu dobře znají a rádi ji využijí i pro komunikaci se svojí zdravotní pojišťovnou. Počet klientů využívající online komunikaci kontinuálně roste a předpokládáme, že tento trend bude pokračovat i nadále,“ uvedl Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.
Elektronické komunikační nástroje VZP klientům dále umožňují ověření stavu pojištění (s možností nahlásit změnu tzv. kategorie pojištěnce), sledování přehledu plateb pojistného a v případě nedoplatku i jeho rychlé úhrady, nahlášení ztráty průkazu pojištěnce nebo přihlášení novorozence k VZP ČR, a také komfortní řešení některých dalších životních situací.
Tyto služby vítají rovněž OSVČ klienti, kteří díky nim mohou snadno a rychle podat přehled OSVČ bez složitého vyplňování informací, které již VZP o klientovi eviduje. Pro většinu služeb lze využít i zjednodušenou mobilní aplikaci.